De fractie

Informatie over de fractie.

De fractie van de Eindhovense VVD is belast met de politieke uitvoering van de VVD. Ze voert zoveel als mogelijk het verkiezingsprogramma uit, is politiek zichtbaar en neemt initiatieven om Eindhoven liberaler te maken. De fractie onderhoudt contacten met inwoners, ondernemers en organisaties uit de stad en stuurt waar nodig het beleid bij.

Samenstelling
De fractie bestaat uit zes raadsleden en twee commissieleden. Daarnaast heeft de fractie een communicatiemedewerker in dienst én secretariële ondersteuning.

Oppositie
Bij de verkiezingen van 2014 verloor de Eindhovense VVD twee zetels. Doordat de politieke samenstelling van Eindhoven veranderende, viel de VVD buiten de boot bij deelname aan de coalitie. Met zes raadsleden is de VVD de grootste oppositiepartij voor de coalitie van PvdA, D66, SP en GroenLinks. Met een scherp liberaal geluid laat de fractie zich constant horen. Benieuwd naar wat we deze periode al bereikt hebben? Bekijk hier onze resultaten.

Jaarverslag
Tijdens de nieuwjaarsreceptie van 2015 heeft de Eindhovense VVD voor het eerst een politiek jaarverslag gepresenteerd. In dit jaarverslag wordt inzichtelijk gemaakt wat de fractie in 2014 allemaal heeft gedaan. Het jaarverslag 2014 is hier te lezen.