De afdeling Eindhoven is onderdeel van het netwerk Brainportregio.

Het bestuur van het netwerk Brainportregio organiseert tweemaal per jaar een Algemene Leden Vergadering. Deze vindt in de regel plaats in de huiskamer van Eindhoven; het Stadspaviljoen.

Tijdens de ALV legt het bestuur verantwoording af over het gevoerde beleid. Daarnaast legt het bestuur een financiĆ«le verantwoording af en wordt de begroting jaarlijks vastgesteld.

Verkiezingen
Het bestuur is tevens belast met de voorbereiding van de verkiezingen. Zo stellen ze een kaderstellend advies op, maken ze een voorstel voor de kandidatenlijst voor de gemeenteraad en zijn ze verantwoordelijk voor het opstellen van een verkiezingsprogramma.

Samen met de fractie
Namens de leden houdt het bestuur toezicht op de werkzaamheden van de fractie. Dat richt zich er vooral op om te zorgen dat de fractie het verkiezingsprogramma zoveel als mogelijk uitvoert. Het bestuur zorgt er voor dat er altijd wel een bestuurslid bij de fractievergaderingen aanwezig is, en de fractievoorzitter neemt deel aan het maandelijkse overleg van het bestuur.

Bekijk hier de samenstelling van het bestuur.