Woordvoerderschappen herverdeeld

Vlak na het reces zijn de commissies vastgesteld door de gemeenteraad. Dat zorgt ervoor dat de VVD nu alle woordvoerderschappen definitief heeft kunnen verdelen. Hieronder volgt een overzicht van alle commissies, welke fractieleden daaraan deelnemen en wie je kunt benaderen voor een specifiek onderwerp.

Wil je de fractie benaderen maar weet je niet goed waar jouw onderwerp onder valt? Stuur via ons contactformulier een berichtje en we nemen snel contact met je op.

Commissie Financiën en Bestuur

Ferry van den Broek: Integrale veiligheid, externe betrekkingen, bestuursondersteuning, mondiale bewustwording, handhaving, vergunningen, bezwaar en beroep, minder regels en communicatie.

Marcel Oosterveer: Dienstverlening, bedrijfsvoering, P&O, inkoop en aanbesteding, regionale samenwerking, financiën en Meerjarig InvesteringsProgramma (MIP)

Commissie Maatschappelijke Ontwikkeling

Marcel Punte: WIJeindhoven, zorg en welzijn, decentralisatie AWBZ, ombudsfunctie, dierenwelzijn en diversiteit

Monique List: Armoedebeleid, jeugd, decentralisatie jeugdwet, onderwijs, passend onderwijs, sport, VVE en spilontwikkeling

Ceciel van Stratum - Van Bergeijk: Sport

Commissie Economie en Mobiliteit

Marcel Punte: Werk en inkomen, decentralisatie participatiewet, beroepsonderwijs

Tom Meylink: City marketing, evenementen en toerisme, economie, internationale acquisitie, verkeer, vervoer en mobiliteit, Eindhoven Noordwest,  Eindhoven Airport

Ceciel van Stratum - Van Bergeijk: Innovatie en design, cultuur, roadmap educatie onderdeel innovatie, duurzaamheid en milieu

Monique List: Cultuur, roadmap educatie onderdeel innovatie, duurzaamheid en milieu

Ferry van den Broek: Studentenstad, binnenstad, detailhandel, markten, Stratumseind 2.0, City marketing, evenementen en toerisme, economie, internationale acquisitie, verkeer, vervoer en mobiliteit, Eindhoven Noordwest,  Eindhoven Airport, duurzaamheid en milieu.

Commissie Ruimte en Vastgoed

Hans Rozendaal: Onderhoud openbare ruimte, groen, water, licht, monumenten, archeologie, Meerhoven, onderwijshuisvesting en Spoorzone

Joost de Jong: Wonen, wijken, vastgoed, licht, burgerparticipatieminder regels, VDMA-terrein, NRE-terrein, Mariënhage en Spoorzone

Joost Helms: Wonen, wijken, vastgoed, licht, burgerparticipatie, minder regels, VDMA-terrein, NRE-terrein, Mariënhage, ruimtelijke ordening en strategische stedelijke ontwikkeling