Fractie stelt vragen over zwemconvenant

In het voorjaar van 2014 hebben de gemeente, provincie Brabant en de KNZB een convenant gesloten om internationaal aansprekende zwemevenementen naar Eindhoven te halen. Nu blijkt dat men nog bezig is met een plan van aanpak anderhalf jaar later. Ceciel van Stratum wil weten hoe het er voor staat.

VVD trots op zwemmers
De fractie zegt trots te zijn om de internationale uitstraling die Eindhoven heeft als zwemstad, waarbij het topzwemmen met het Van den Hoogenband-stadion samen met de breedtesport in de Tongelreep gecombineerd worden tot een van de kernsporten van Eindhoven. Woordvoerder Sport Van Stratum merkt wel op dat dit een constante, actieve inspanning vraagt.

Uitwerking convenant in steigers
Het convenant, een 'memorandum of understanding', is in 2014 getekend en beantwoordingen op andere raadsvragen laat blijken dat begin 2015 nog een plan van aanpak geschreven werd. Momenteel hoor de VVD-fractie nog steeds niets over het convenant; wel heeft Eindhoven de Swim Cup mogen organiseren.

Vragen concreet over gevolgen convenant
Van Stratum wil graag weten hoe lang het convenant loopt, immers zou Eindhoven tot die tijd extra zwemwedstrijden kunnen binnenhalen. Zo vraagt zij hoe de voorbereidingen voor het binnenhalen van de FINA World Cup 2016 en een kwalificatietoernooi voor de Olympische Spelen staan.

De vragen zijn bijgevoegd aan het bericht.