VVD wil overzicht álle maatregelen bidboek bereikbaarheid

De VVD heeft schriftelijke vragen gesteld naar aanleiding van het bidboek bereikbaarheid Zuid-Nederland. In dit bidboek worden 11 maatregelen genoemd die een bijdrage moeten leveren aan de bereikbaarheid van onze regio.

Strategie
Overheden, kennisinstellingen, maatschappelijke organisaties en het bedrijfsleven hebben de afgelopen weken intensief samengewerkt op zoek naar de beste strategie met bijpassend maatregelenpakket om Zuid-Nederland bereikbaar en leefbaar te houden.
Het plan van de regio is samengebracht in het bidboek Bereikbaarheid Zuid-Nederland'. Dit bidboek is de regionale inbreng voor verdere gesprekken met het Rijk over de aanpak van bereikbaarheid, verkeersveiligheid en leefbaarheid van Zuid-Nederland.

Smart mobility
De Eindhovense VVD is altijd voorstander geweest van meer asfalt in combinatie met smart mobility. Het gepresenteerde bidboek is al een stuk concreter op smart mobility dan de afgelopen 1,5 jaar. Tijdens een raadsledenbijeenkomst van de Metropool Regio Eindhoven en tijdens een extra commissievergadering op 29 oktober, heeft de VVD te horen gekregen dat er in totaal 130 mogelijke maatregelen zijn maar dat slechts een deel kan worden gerealiseerd vanwege het beschikbare budget.

VVD wil compleet beeld
In het bidboek worden 11 maatregelen gepresenteerd. Ferry van den Broek en Tom Meylink stellen schriftelijke vragen om de andere 119 maatregelen in beeld te krijgen, hoeveel geld elke maatregel kost en waarom de 199 maatregelen het bidboek niet hebben gehaald.

Het college moet de vragen binnen vier weken beantwoorden.