VVD-plan pilot beloning bij inzameling van PET-flesjes en blikwerk gaat door

De VVD wil graag dat de gemeente meedoet met een pilot waarbij het inzamelen en inleveren van plastic flesjes en frisdrankblikjes met een beloning vergoed wordt.

Pilot zorgt misschien voor betere leefbaarheid
Raadslid Ceciel van Stratum denkt dat deze pilot kan bijdragen aan de leefbaarheid van de stad. Van Stratum: "Als je door deze stad loopt, zie je behoorlijk wat zwerfafval rondslingeren. Met deze pilot halen we hopelijk een beetje van dat afval van de straat af." GroenLinks, mede-indiener van deze actuele motie, is het met deze redenering eens.

De stad kan meehelpen
In de motie wordt onderkend dat scholen en verenigingen door deze pilot geholpen kunnen worden. Immers kunnen zij een positieve bijdrage aan hun omgeving leveren en er financieel op vooruit gaan.

Motie wordt overgenomen
De wethouder staat positief tegenover de actuele motie en vindt het een goed idee om Eindhoven in te schrijven als pilotstad. Het college neemt daarom de motie over en zal Eindhoven vóór 15 november 2015 aanmelden, zodat de pilot per 1 januari 201 in kan gaan.