VVD wil verruiming openingstijden zondag

De koopzondagen in Eindhoven zijn een groot succes. De VVD heeft daarom het initiatief genomen om de openingstijden op de zondag verder uit te breiden. De actuele motie die de fractie indiende, heeft niet tot een stemming en besluit geleid.

Wettelijke mogelijkheden
In de nieuwe Winkeltijdenwet is het mogelijk om als gemeente te bepalen dat winkels ook op zondag vanaf 06:00 uur open zijn en uiterlijk om 22:00 uur de deuren sluiten. Na de verschenen evaluatie van de koopzondagen in 2014, heeft de VVD het initiatief genomen om een actuele motie op te stellen waarbij de wettelijke maximale ruimte wordt benut. D66, de LPF en het Ouderen Appél Eindhoven steunden dit initiatief.

Raad heeft geen besluit genomen
De actuele motie is behoorlijk ingrijpend. Daarom heeft de VVD besloten om de motie niet in stemming te brengen maar eerst inhoudelijk te behandelen in de commissievergadering. Daarna kan de wethouder de opdracht krijgen om een verruiming uit te werken en hiervoor de verordening te wijzigen.