VVD pleit nogmaals voor vrijgeven sluitingstijden horeca

Hoewel de commissie Economie & Mobiliteit al vaker praatte over de sluitingstijden van de Eindhovense horeca, was vanavond pas het moment om de wethouder een concrete opdracht te geven. Deze opdracht houdt in dat het college nu diverse pilots gaat uitwerken.

Volledig vrijgeven
Het uitgangspunt van de Eindhovense VVD is dat de sluitingstijden voor de horeca volledig worden vrijgegeven. Daarbij dient wel voldaan te worden aan de randvoorwaarden dat er werk wordt gemaakt van het tegengaan van overlast en dat de veiligheid niet in het geding komt. De VVD uitte al eerder dit standpunt en heeft dat op 21 april nogmaals herhaald. Helaas is hier geen meerderheid voor en zal de VVD de pilots straks beoordelen op welke pilot het dichtst in de buurt komt van volledige vrijgave. De VVD heeft bij de wethouder aangedrongen om haast te maken met de voorstellen en daarin terug wil zien wat er is gebeurd met de voorstellen die de VVD heeft gedaan om overlast te voorkomen.

Ook geen verruiming voor de studentenavond
Hoewel in een eerder stadium studenten hebben aangegeven dat ze graag op de donderdag tot 04:00 uur op stap gaan, blijkt er in de raad geen meerderheid te zijn voor dit voorstel. De VVD is als een van de weinige partijen wel voorstander om de donderdagnacht van 02:00 uur naar 04:00 uur te brengen. Tijdens de definitieve voorstellen zal de fractie met voorstellen komen waarbij in ieder geval meer ruimte wordt gecreƫerd op de studentenavond.