VVD wil snellere ontwikkeling start-up-gebied

In Eindhoven wordt het VDMA-terrein, het gebied tussen de Vestdijk en de Tramstraat, klaargemaakt voor bedrijvigheid van start-ups. Nu een van de bedrijven afhaakt, omdat de ontwikkeling te lang duurt, vraagt de VVD zich af wat het college nu met het gebied wil.

Eerste startup lijkt af te haken
Het oude terrein van Van der Meulen-Ansems, een autohandelaar, wordt al een tijd niet meer gebruikt na een faillissement van het bedrijf in 2009. De gemeente wil het gebied herontwikkelen om een ‘broeinest voor startups’ te worden. Omdat Rockstart nu voorlopig lijkt af te haken, vragen raadsleden Ferry van den Broek, Hans Rozendaal en commissielid Joost de Jong zich af of het college het nog wel ziet zitten om op het VDMA-terrein een verzamelplaats voor startups te creëren.

Ontwikkeling duurt te lang
In een brief aan het college vraagt de VVD wat de concrete planning van de wethouder is rondom de ontwikkeling van het VDMA-terrein en wat het college eigenlijk wil met het gebied in hartje Eindhoven. Daarnaast uit de VVD kritiek op het tempo dat het college hanteert. “Het is niet de eerste keer dat dit college wat langzamer lijkt te gaan dan belangrijke partners in de stad, met als gevolg dat die partners toch minder positief zijn.”