Een vroeg ontbijtje in de horeca mogelijk gemaakt door de VVD

Dinsdag is er in de raadsvergadering een amendement door de VVD voorgesteld om het vroeg ontbijten in een horeca-gelegenheid mogelijk te maken. Voorheen was het verboden vóór 8.00 te ontbijten. Door het initiatief van de fractie is het nu mogelijk om vanaf 06.00 te ontbijten, mits non-alcoholisch.

Aanpassing algemene plaatselijke verordening nodig
In de raadsvergadering werd een update van de APV (algemene plaatselijke verordening – een soort lokale wet over openbare orde en veiligheid) behandeld. Fractievoorzitter Van Den Broek heeft het amendement ingediend en kreeg vóór behandeling al ruime steun in de raad. Het amendement houdt een wijziging van de APV in, waarbij een uitzondering wordt gemaakt op het artikel van de sluitingstijden.

Amendement aangenomen
Tijdens de raadsvergadering blijkt dat de raad nagenoeg unaniem achter het amendement van Van Den Broek te staan. Ook burgemeester, verantwoordelijk voor de openbare orde, stond positief ertegen over. Het voorstel is maar met één enkele tegenstem aangenomen. De hele APV is later met algemene stemmen aangenomen.