VVD wil extra commissievergadering over Muziekgebouw

De VVD wil graag een extra commissievergadering over het Muziekgebouw. Volgens de VVD is dit nodig, omdat de brief van het college van afgelopen vrijdag erover onvolledig is, toelichting nodig heeft en het nog veel vragen oproept. Daarom is er een verzoek om op 16 juni aanstaande een debat in de commissie Economie & Mobiliteit te houden.

Stappenplan lost niets op
De VVD heeft naar aanleiding van de brief extra technische vragen, zoals over met wie het college contact heeft gehad, en hoe vruchtbaar deze gesprekken waren. Ook zet de fractie vraagtekens bij het concept-stappenplan, waarmee het college de problemen wil oplossen: “Op dit moment kunnen wij niet anders concluderen dan dat het ‘duurzame stappenplan’ alles behalve duurzaam is. Op dit moment levert geen van de genoemde stappen een concrete financiële bijdrage op.”

Tegenstand fusie Effenaar en Muziekgebouw
Eerder heeft de directeur van Stichting Cultuur Eindhoven (in oprichting) in het Eindhovens Dagblad verklaard dat hij geen voorstander is van de voorgenomen fusie tussen het Muziekgebouw en de Effenaar. De VVD ziet graag dat het college die uitspraken probeert te verenigen met de visie van het college.