Nog steeds onduidelijkheid voor Wijksportclub Woensel-West

We hebben op onze website al vaker berichten geschreven over de situatie in Woensel-West. Zo hebben we de afgelopen zomer diverse schriftelijke raadsvragen gesteld, hebben we een actuele vraag gesteld en is het ook kort in de commissie aan de orde geweest. Tijdens de raadsvergadering heeft SP-wethouder Van Kaathoven toegezegd om voor 30 september met een structurele oplossing te komen voor Woensel-West en de Wijksportclub en hoe deze oplossing bereikt gaat worden.

Vertrouwensbreuk in Woensel-West
oor de VVD staat het belang van een goed functionerende wijksportclub voorop in een wijk waarin iedereen kan participeren. De Wijksportclub heeft al enige tijd inspanningen gepleegd om vanaf 2015 zelfstandig en financieel onafhankelijk te functioneren. Maar door het maandenlange getouwtrek en onduidelijkheid vanuit de gemeente, zag het bestuur zich helaas genoodzaakt om op te stappen. De VVD is dus benieuwd hoe het college de vertrouwenscrisis duidt in relatie tot de overige partners en de gemeente zelf. Wat de VVD betreft kan dit nooit een gewenst reusltaat zijn.

Wat is de oplossing?
De VVD heeft samen met de PvdA vragen gesteld om in gesprek te gaan met de diverse partijen om tot een structurele oplossing te komen. Aangezien de tijd dringt en de raad nog niet is geinformeerd conform de toezegging, wil de VVD antwoorden op vragen die betrekking hebben op de financien van de Wijksportclub, het zelfstandig en financieel onafhankelijk functioneren van de Wijksportclub en hoe het college het proces dat tot dusver is doorlopen, duidt.