Studenten (Kadernota 2016): meer mogelijk maken op TU/e

Doordat de TU/e-campus valt in het locatieprofiel ‘J.F. Kennedylaan e.o.’, zijn er bepaalde beperkingen op het terrein die de levendigheid van het universiteitsterrein niet ten goede komen. Daarom stelt de VVD voor om voor de TU/e een bijzonder locatieprofiel te maken, zodat evenementen meer de ruimte krijgen. Met een nieuw profiel zou het Hajraa Buitentoernooi niet eerder hoeven te sluiten.

Geluidsoverlast nauwelijks factor bij TU/e
Tijdens een werkbezoek van de VVD-fractie werd duidelijk dat de organisatie van het Hajraa Buitentoernooi ‘last’ heeft van een te streng beleid rondom evenementen op het terrein. Omdat het universiteitsterrein geen reguliere bewoning bevat en het alles behalve een normale wijk is, zou juist hier evenementen de ruimte moeten krijgen om tot laat door te gaan. Geluidsoverlast is, zeker buiten de reguliere werktijden, nauwelijks een grote factor. Zo zou ook de introductieweek van de universiteit meer ruimte kunnen krijgen.

Evenementen op TU-terrein aantrekkelijk maken
Een apart locatieprofiel voor de TU/e – apart van het locatieprofiel rond de Kennedylaan – zou het onderscheid kunnen zijn om een aantrekkelijkere evenementenklimaat mogelijk te maken. Evenementen zouden langer kunnen duren en geluidsoverlast zou een minder zware factor kunnen zijn in het verlenen van vergunningen aan organisaties. De motie