Nieuw: Lokale Partij Commissies

De Eindhovense VVD gaat na de zomer werken met een nieuw instrument: de Lokale Partij Commissies (LPC's). Deze LPC's zijn bedoeld om de kennis en kunde die bij onze achterban aanwezig is, te verzamelen ten behoeve van de fractie.

Lokale Partij Commissies
De LPC's worden voor het eerst ingezet in Eindhoven. Alle leden van de Eindhovense VVD bezitten een enorme berg met kennis en daar willen we graag meer inzicht in. Deze kennis kan de fractie helpen om nog beter te worden doordat we gebruiken maken van de inhoudelijke kennis van onze leden. Expertise willen we slim inzetten. De LPC's starten na de zomer en het eerste jaar zal worden geƫxperimenteerd met de opzet. Er is geen vast stramien en de LPC's zullen ook niet ingekaderd worden. Het moet immers vooral leuk zijn om op deze manier een bijdrage te mogen leveren aan een sterke en liberale fractie. De LPC's hebben een adviserende rol richting de fractie.

Hoe werkt het
Als de fractie een voorstel krijgt over citymarketing, zal de woordvoerder op korte termijn de mensen bijeenroepen die hier vanuit hun werk specifieke kennis over hebben. Denk dan bijvoorbeeld aan marketeers en communicatie professionals. Zij krijgen het voorstel per mail opgestuurd en worden verzocht om inhoudelijke input aan de woordvoerder te leveren. De woordvoerder kan dan een ontspannen bijeenkomst beleggen met de experts om zo over het stuk te praten. De input wordt gedeeld in de fractie, die uiteindelijk haar eigen afwegingen maakt om tot een standpunt te komen.

Welke LPC's zijn er?
Het is dus nog niet te zeggen welke LPC's er zullen komen. Daarvoor inventariseren we eerst waar de kennis en expertise zit. Vul dit bij het onderstaande formulier in en we nemen zo snel als mogelijk contact op met je

Voor wie?
De LPC's zijn voor VVD-leden en ondernemers en inwoners die VVD-minded zijn. Een lidmaatschap is dus niet verplicht!

Meer info is op te vragen bij fractievoorzitter Ferry van den Broek via fe.vd.broek@eindhoven.nl