Burgemeester na vragen VVD: 'meer politie'

De Burgemeester heeft enkele malen aangegeven dat Eindhoven te weinig agenten heeft. Dit had te maken met het budgetverdeelsysteem. Maar ook na de omvorming van de politie tot de Nationale Politie blijkt dat Eindhoven niet genoeg politie capaciteit heeft.

Dit blijkt uit antwoorden op vragen van de VVD. De VVD heeft onlangs aan de Burgemeester gevraagd of hij inzichtelijk kan maken waarom Eindhoven te weinig agenten heeft en hoe dat precies werkt. Gisteren ontving de gemeenteraad een heldere memo van de Burgemeester hoe het nu precies allemaal zit.

Burgemeester pleit voor meer politie
Naast het omvormen van de politie tot de Nationale Politie, drukken ook de georganiseerde criminaliteit en diverse grootschalige onderzoeken zwaar op de recherche- en analysecapaciteit. De Burgemeester zal dit opnieuw onder de aandacht brengen bij de Minister van Veiligheid en Justitie en pleiten voor een eerlijke verdeling van de middelen.

Tweede Kamer
Vandaag hebben we de memo (zie bijlage) ook doorgestuurd naar onze woordvoerder in de Tweede Kamer. Zodra we van Klaas Dijkhoff een reactie hebben, zullen we die ook op de site zetten. We zijn in ieder geval blij met de actie van de Burgemeester. Want ook de Eindhovense VVD heeft eerder gepleit voor meer capaciteit in onze stad.