VVD ziet liberale lijn in kadernotitie

In de commissievergadering Maatschappij en Cultuur van 10 juni 2014 stond het onderwerp de kadernotitie 'De kracht van de stad, de sociale basis van WijEindhoven op de agenda. De VVD kon kort zijn over dit voorstel omdat het nog steeds uitgaat van de liberale lijn zoals het vorige college dat heeft in gezet.

Voor de VVD is het van belang om in te zetten op een sociale basisstructuur en hoe we die het beste kunnen vormgeven. Wat de VVD betreft worden de Eindhovenaren hier nadrukkelijk bij betrokken. Dit is wat ons betreft een extra investering waard. Alleen dan kunnen we werken aan het stoppen van verergering van problemen in huishoudens en zijn we in staat om vroeg te signaleren waar het niet goede kant op dreigt te gaan.

Dit moet er toe leiden dat er minder snel gebruik wordt gemaakt van dure zorg, maar dat het er wel toe gaat leiden dat de kwaliteit van het leven er op vooruit gaat en de zorgconsumptie afneemt.