Marcel Oosterveer opnieuw commissievoorzitter

Tijdens de raadsvergadering van 13 mei heeft de gemeenteraad ingestemd met de benoeming van Marcel Oosterveer als commissievoorzitter. Marcel is één van de vijf commissievoorzitters.

Marcel heeft zich de afgelopen vier jaar ook al bewezen als voorzitter van de commissie Ruimte&Vastgoed. Als commissievoorzitter zit hij de vergaderingen van de commissie voor die over een specifiek onderdeel van het beleid gaan. Met de herbenoeming van Marcel krijgt hij weer vier jaar de kans om zich te bewijzen als een goede en onafhankelijke voorzitter om soms lastige debatten in goede orde te laten verlopen.

Zolang de commissies nog niet zijn vastgesteld, is het nog niet duidelijk welke commissie hij de aankomende vier jaar gaat voorzitter. Hans Rozendaal is benoemd als plaatsvervangend commissievoorzitter.

Voor Hans geldt dat hij de enige kandidaat is voor de functie van voorzitter van het presidium, het dagelijkse bestuur van de gemeenteraad. Vanuit deze functie is hij tevens de waarnemend voorzitter van de gemeenteraad als de Burgemeester verhinderd is om een raadsvergadering te leiden en neemt Hans de leiding van de gemeenteraadsvergadering over wanneer de Burgemeester het woord voert in de raadsvergadering. Hans is al langer voorzitter van het presidium en er is dus brede waardering voor zijn functioneren de afgelopen jaren.