Jan Rolfes nieuwe bestuursvoorzitter

De leden van de Eindhovense VVD hebben tijdens de Algemene Leden Vergadering van woensdag 9 april ingestemd met de benoeming van Jan Rolfes als bestuursvoorzitter van de Eindhovense VVD. Jan is al enige jaren lid van de VVD en zat de laatste jaren in het bestuur.

Vorig jaar nog was hij voorzitter van de commissie die het verkiezingsprogramma voor de periode 2014 - 2018 heeft geschreven. Binnen het bestuur zette hij zich onder meer in voor talentmanagement.

Jan (1947) woont sinds 1974 in Eindhoven en was eerder ook gemeenteraadslid in Eindhoven. Hij is sinds 2005 lid van de VVD en is sinds 2012 bestuurslid. Hij wil zijn steentje bijdragen aan het versterken van de positie van de partij in de stad. Jan was werkzaam als octrooigemachtigde bij een octrooibureau in de stad. Hij was in zijn leven ook bestuurslid van diverse maatschappelijke organisaties.

Harm Mertens, die het stokje aan Jan overdraagt, is blij met deze benoeming. Hij kan zijn voorzitterschap helaas niet combineren met zijn nieuwe baan bij de gemeente Eindhoven.

Een andere mutatie in het bestuur betreft Maarten Oude Kempers. Maarten was ruim een jaar bestuurslid, maar woont en werkt inmiddels in Duitsland.