Hanny Jacobs krijgt Koninklijke Onderscheiding

Raadslid Hanny Jacobs heeft dinsdagmiddag uit handen van burgemeester van Gijzel een koninklijke onderscheiding gekregen. Dat gebeurde tijdens een bijzondere raadsvergadering waarbij 24 van de 45 raadsleden afscheid hebben genomen.

Hanny Jacobs
Jacobs zat twaalf jaar in de gemeenteraad van Eindhoven. Tijdens zijn speech roemde burgemeester Van Gijzel haar vanwege haar inzet, dossierkennis en het ambassadeurschap voor de Eindhovense stedenband Chinandega in Nicaragua.

Ook was Hanny Jacobs voorzitter van de stuurgroep 'Laat je niet flessen'. Ze wees jongeren op het gevaar van alcohol en verrichtte volgens Van Gijzel daardoor belangrijk werk.

Joost, Jillis en Etienne
Mede door de verkiezingsuitslag zag de VVD zich genoodzaakt om ook afscheid te nemen van Joost de Jong, Jillis Legrom en Etienne Thewissen. Hanny Jacobs had vooraf al aangekondigd dat ze na 19 maart zou stoppen. Joost de Jong heeft inmiddels wel aangegeven beschikbaar te zijn als commissielid. Daarmee is hij de eerste opvolger wanneer één van de huidige zes raadsleden stopt met het raadswerk.

De Eindhovense VVD bedankt Hanny, Jillis, Joost en Etienne voor hun inzet de afgelopen vier jaar en wenst hen alle goeds voor de toekomst!