VVD bezoekt anti-discriminatie-demonstratie

Afgelopen zondag vond er een anti discriminatie demonstratie plaats op het Stadhuisplein van Eindhoven. Deze demonstratie werd georganiseerd door de Marokkaanse gemeenschap en vond plaats door de uitlatingen van PVV fractievoorzitter Geert Wilders.

Demonstratie
Na de uitspraken van Wilders en zijn achterban ('Minder, Minder, Minder') ontstond er in Nederland grote maatschappelijke onrust. Deze kwam ook tot uiting in Eindhoven. Ongeveer 200 Marokkanen verzamelden zich zondag om 15:00 uur op het Stadhuisplein om te demonstreren tegen de uitlatingen van Wilders. Met trots toonden zij het Nederlandse paspoort alsmede de Nederlandse vlag.

Betrokkenheid
Vanuit de VVD waren raadsleden Marcel Punte en Ferry van den Broek aanwezig. Beide raadsleden vinden het belangrijk om aanwezig te zijn bij zaken die in de Eindhovense samenleving spelen. Het is goed om je oor dan ook bij dit soort demonstraties te luisteren te leggen.

Pak criminelen aan
Raadslid Ferry van den Broek werd kort geïnterviewd door Studio040. Voor de camera's pleitte hij ervoor om criminelen aan te pakken. 'Pak criminele Marokkanen aan. Pak criminele Nederlanders aan. Pak criminele Surinamers aan. Maar pak geen groepen aan omdat ze toevallig Marokkaan zijn' aldus Van den Broek.