Kiezers bedankt!

De Eindhovense VVD bedankt alle Eindhovenaren die op 19 maart op de Eindhovense VVD hebben gestemd. De reacties op de uitslag was overweldigend. Hoewel we twee zetels verliezen, blijven we optimistisch naar de toekomst kijken.

Duiding
In Eindhoven hebben 10.459 inwoners op de VVD gestemd. Dat is genoeg voor zes zetels. De afgelopen maanden hebben we een intensieve campagne gevoerd met veel vrijwilligers en hen bedanken we ook. Het is niet aan de VVD om nu het voortouw te nemen. Hoe het hele proces er tot de installatie van een nieuw college van Burgemeester & Wethouders er uit komt te zien, zal maandag duidelijk worden. Dan is het duidingsdebat en zal de PvdA - met acht zetels de grootste partij - aangeven hoe het proces zal gaan verlopen.

Felicitaties
Bij verkiezingen zijn er altijd winnaars. Zo krijgt de SP die drie zetels erbij krijgt en naar zeven zetels in totaal gaat. D66 won één zetel en komt ook uit op zeven zetels. Het Ouderen Appél Eindhoven wint ook twee zetels en komt daarmee op vijf. Leefbaar Eindhoven komt met twee zetels in de raad en de ChristenUnie krijgt één zetel. Felicitaties aan hen zijn dan ook op zijn plaats.

Toekomst
Dat we twee zetels hebben verloren, is geen reden om bij de pakken neer te zitten. We zullen ons de aankomende jaren blijven inzetten voor de stad zoals de Eindhovenaar dat ook van ons mag verwachten. Want alleen zo kunnen we met vertrouwen de verkiezingen in 2018 tegemoet treden.

De volledige uitslag, ook op kandidaatsniveau, is hier te bekijken.