VVD tekent Roze Stembusakkoord

Afgelopen woensdag heeft de Eindhovense VVD het Roze Stembusakkoord getekende. Het initiatief hiervoor lag bij het COC Eindhoven. Zij stelden negen thema's op om onder de aandacht te brengen bij de politiek. Namens de VVD tekende Ferry van den Broek het convenant.

In gemeente zijn LHBT’s (lesbiennes, homoseksuelen, biseksuelen en transgenders) al lang geen onbekenden meer. Ze trouwen in het gemeentehuis, hun kinderen gaan naar de school en ze gaan graag dicht bij huis op stap. Toch blijven ze een minderheid, daardoor kunnen ze dus extra stimulansen gebruiken. Dat geldt in het bijzonder voor het lokale beleidsniveau, dat op heel wat terreinen uit hun dagelijks leven een belangrijk verschil kan maken.

Bij de ondertekening heeft de VVD aangegeven wel moeite te hebben met het punt om een beleidsplan te maken de komende periode. We zijn immers geen voorstander van doelgroepbeleid. We herkennen ons wel in een aantal van de andere thema's en zien daar ook ruimte voor verbeteringen. We hebben aangegeven te tekenen omdat we 'de geest van het convenant' ondersteunen.