Nieuwbouw VMBO De Burgh

Het voorstel van Burgemeester en Wethouders is een voortzetting van in het verleden genomen beslissingen. De Eindhovense VVD heeft deze besluiten in het verleden altijd gesteund. Nu wordt er echter concreet uitvoering gegeven aan de raadsbesluiten. We gaan nu daadwerkelijk bouwen en dat ondanks de crisis. Ontzettend goed!

Balans
Wat ons vooral opvalt is de balans in het stuk. We zien dat er oog is voor een (bijna) monument in combinatie met nieuwbouw. Deze nieuwbouw is nodig om te voldoen aan de eisen van vandaag de dag. Nadruk op sport maar zonder dat de capaciteit voor de wijk verloren gaat. Dat betekent dat er voorzieningen moeten zijn voor sport op school en een sportruimte die ook toegankelijk is voor de wijk. En natuurlijk is er ook veel aandacht voor het milieu en dat in goede harmonie met onze beschikbare budgetten.

Einddoel is goed onderwijs
We zien afspraken over een taakstellend bedrag dus heel duidelijk voor alle partijen en in samenspraak met de school. Het einddoel wat voor de Eindhovense VVD voorop moet staan is goed onderwijs in een omgeving die leren stimuleert. Vandaar dat er binnen de verschillende VMBO's ook afspraken zijn gemaakt onder meer over techniek onderwijs dat aansluit bij de arbeidsmarkt!