Engelstalig programma: The Eindhoven VVD works

Op woensdagavond 19 februari presenteerde de Eindhovense VVD als eerste politieke partij van Eindhoven het Engelstalige verkiezingsprogramma. De VVD had dit al aangekondigd tijdens de campagne aftrap op 15 januari. Met het programma 'The Eindhoven VVD works' wil de VVD aan de internationals een compleet beeld geven van de plannen voor de stad.

Belang van internationals
In The Hub, de locatie voor internationals in Eindhoven, waren enkele tientallen internationals aanwezig om de presentatie van het Engelstalig programma bij te wonen. Lijsttrekker Monique List hield een speech waarin ze het belang van internationals voor de Brainport regio Eindhoven nog eens benadrukte. Op deze manier hopen we de internationals die mogen stemmen goed te informeren over de lokale politiek en de keuzes die de 'Dutch Liberal Party' voor Eindhoven maakt.

Overhandiging aan Adjiti Chatterji
De laatste jaren is het aantal internationals in Eindhoven flink gegroeid. In 2007 waren er nog 6700 arbeidsmigranten in de regio Eindhoven, nu zijn dat er ruim 11.500. Eenderder hiervan is kenniswerker zo bleek uit een onderzoek dat de gemeente deze week bekend maakte. Daarom reikte Monique List direct na haar speech  het eerste Engelstalige programma uitgereikt aan Adjiti Chatterji uit India. Ze gaf aan het fijn te vinden dat de lokale politiek ook aandacht heeft voor internationals en het te waarderen dat het programma nu ook in het Engels is te lezen.