42,4% van studenten stemt VVD

Op 17 januari organiseerden Studium Generale en de drie studentenverenigingen een verkiezingsdebat. Dit debat ging over het studentenleven in Eindhoven, wat er goed gaat en wat er beter kan. 42,4% van de aanwezige studenten gaven aan bij de gemeenteraadsverkiezingen op de Eindhovense VVD te stemmen. Op de tweede plaats stond de PvdA met 18,6%. De VVD heeft dit debat dus glorieus gewonnen.

Namens de VVD ging Ferry van den Broek in debat met de kandidaten van GroenLinks, PvdA, CDA, D66 en de SP. In een Lagerhuisdebat debatteerden de kandidaten met elkaar en studenten over de volgende stellingen:

• Politici hebben geen oog voor studenten
  • De gemeente ontmoedigt de huisvesting van studenten
  • Studentenverenigingen moeten voorrang krijgen bij de aanvraag van vergunningen
  • Het project Eindhoven Studentenstad komt onvoldoende uit de verf
  • Politici zien te weinig de meerwaarde van studenten voor de kennisregio
De VVD hecht veel waarde aan Eindhoven als studentenstad. De afgelopen jaren hebben we dan ook constant initiatieven genomen om hiermee aan de slag te gaan. Wethouder Monique List heeft studentenstad in haar portefeuille en heeft de studenten definitief een plek gegeven in het Eindhovense beleid. Waar in de vorige periode de coalitie van PvdA, SP en CDA studenten zagen als 'actieve jeugd' worden ze nu dankzij de VVD gezien als een volwaardige partner in onze stad.

Niet voor niets zegt de VVD: Eindhoven studentenstad. Dat mag gezien worden!

Lees het artikel van de Cursor.