Amerikaanse campagne-aftrap met landelijke primeur!

Op 15 januari vond de nieuwjaarsreceptie van de Eindhovense VVD plaats. Deze receptie stond geheel in het teken van de start van de campagne voor de gemeenteraadsverkiezingen op 19 maart 2014. Op Amerikaans wijze werd de campagne gestart bij de nieuwe jazzclub FIFTH op het NRE-terrein.

Ontbranding van LCD scherm
Om 20:15 uur begon het programma. Het Brabantse Tweede Kamerlid Sjoerd Potters presenteerde de avond. Na een kort vraaggesprek met lijsttrekker Monique List en Running Mate Joost Helms drukten zij samen op een grote, rode knop. Op dat moment ontbrandde een LCD scherm, werd de campagne slogan 'De Eindhovense VVD werkt' zichtbaar en kwam er rondom het LCD scherm vuurwerk naar buiten.

Presentatie kandidaten
Aansluitend werden alle kandidaten gepresenteerd. Vanuit een zijkamer kwamen zij op onder het campagnenummer en namen plaats op het podium waar zij meteen de speech van lijsttrekker Monique List konden horen. Monique maakte duidelijk dat winkeliers foto's moeten kunnen ophangen van winkeldieven en dat de VVD wil stoppen met de huidige opzet van de Integrale Wijk Vernieuwing.

Lancering augmented verkiezingsprogramma
Running Mate Joost Helms lanceerde de nieuwe website, het verkiezingsprogramma en de landelijke primeur. De Eindhovense VVD is de eerste politieke partij van Nederland die het verkiezingsprogramma augmented heeft gemaakt. Uiteraard komt deze primeur uit het hart van Brainport regio Eindhoven.

1000 Ballonnen
Het einde was spetterend. Alle kandidaten gingen om Monique en Joost heen staan, met bloemen, om nog één keer op het campagne nummer los te gaan. Er gingen bijna 1000 ballonnen naar beneden en gedurende één minuut kwam er confetti in de VVD kleuren naar beneden.

"Tien zetels en de grootste partij!"
Deze campagne aftrap geeft energie voor de campagne en vertrouwen in de ambitie zoals Monique die uitsprak: 'Wij gaan voor 10 zetels en worden de grootste partij van deze stad!'

Aftermovie campagne-aftrap