Laat zakenvliegtuigen landen op ‘Brainport Business Airport’

Eindhoven Airport overweegt te stoppen met privé- en zakenvliegtuigen. Daarmee is het onzeker of kleine toestellen nog kunnen landen in onze regio. Jordy Drieman en Lex Janssen (fractievoorzitters van de VVD in Cranendonck en Eindhoven) pleiten ervoor om zakenvliegtuigen in de toekomst zoveel mogelijk te laten landen op ‘Kempen Airport’ in Budel om ervoor te zorgen dat Brainport ook voor zakelijke vluchten bereikbaar blijft.

Beide VVD'ers snappen dat voor privé- en zakenvliegtuigen steeds minder ruimte is op Eindhoven Airport. Tegelijkertijd is het voor de Brainportregio van belang om ook via de lucht bereikbaar te blijven. We moeten blijven investeren in openbaar vervoer, in snelwegen zoals de A2, A58 en A67, de broodnodige ruit rondom Eindhoven en óok in mogelijkheden voor vliegverkeer.

Kempen Airport biedt uitstekende faciliteiten om in de toekomst meer privé- en zakenvliegtuigen te huisvesten. Graag roepen wij Eindhoven Airport en Kempen Airport op de gesprekken te intensiveren om zo de ruim 1.500 privé- en zakenvluchten te laten landen op Kempen Airport. Kempen Airport zou daarmee dé Business Airport van Brainport worden.