Eindhoven zet eerste stappen om de financiën op orde te krijgen

Eindhoven zet eerste grote stappen met het op orde krijgen van de financiën. Afgelopen dinsdag stelde de gemeenteraad de begroting 2019 vast. Met deze begroting pakt Eindhoven haar financiële problemen aan.

Voor de VVD was dit een van de belangrijkste thema’s bij de verkiezingen afgelopen jaar. Al voor de verkiezingen was duidelijk dat het onmogelijk is te werken aan betere zorg, veiligheid en bereikbaarheid als je als gemeente grote financiële problemen hebt. Als Eindhovense VVD hebben we plannen en zien we kansen genoeg. Bijvoorbeeld de ambitie om te zorgen dat Eindhoven veiliger wordt, zonder gedumpte drugs in de wijk of het beter begeleiden van mensen naar werk als dit ze zonder hulp niet lukt. Maar ook als we Eindhoven bereikbaar willen houden op een duurzame manier, dan moet je in veel gevallen wel geld neer kunnen leggen voor je plannen.

Voor zorg hebben we meer geld in de begroting opgenomen, alleen doordat er vorig jaar (onbedoeld) nog veel meer was uitgegeven voelt dit toch al minder. Het belangrijkste voor de VVD is dat mensen die zorg en hulp echt nodig hebben deze ook krijgen.

Dit om te zorgen dat Eindhoven ook in de toekomst een stad is waar je wilt wonen, werken en waar je wilt leven.