We hebben een nieuwe fractievoorzitter!

De Eindhovense VVD heeft afgelopen week een nieuwe fractievoorzitter en vice-fractievoorzitter gekozen! Joost de Jong leidt de fractie, en Jeroen Dasbach vervangt hem in zijn afwezigheid.

De VVD maakte op vrijdag bekend met dit duo de nieuwe raadsperiode in te willen gaan. De keuze komt na voor de VVD succesvolle verkiezingen. Joost zal aan slag gaan met de nieuwe fractie die bestaat uit een mooie combinatie van ervaren en nieuwe raadsleden.

"We gaan voor een vliegende start, aangezien er veel in Eindhoven gebeurt waar aandacht voor nodig is. Ik kijk uit naar een periode waar mensen in Eindhoven zullen merken dat zaken net wat anders gaan. Ik wil bewaken dat de gemeente oog houdt voor de kerntaken van de gemeente die de afgelopen jaren zo nu en dan wat minder aandacht hebben gehad," aldus De Jong.

De VVD-fractie is op dit moment samen met GroenLinks, het CDA en de PvdA aan het onderhandelen over een nieuw coalitieakkoord voor Eindhoven. Een breed nieuwe college dat als team aan de slag gaat met uitdagingen en kansen. De VVD wil de komende jaren het vooruitstrevende liberale geluid zijn binnen deze coalitie.