Zijn de juiste keuzes gemaakt?
Voor de VVD zijn er veel negatieve gevolgen van de afsluiting van de Oirschotsedijk. Er is filevorming ontstaan op de N2, er is veel sluipverkeer en het breng-haal-verkeer voor de Internationale School is gevaarlijker geworden. Dat zorgt ervoor dat er bij de geplande afsluiting van de Zwaanstraat geen goed gevoel ontstaat dat dit wél goed afloopt.
Huidige effecten Oirschotsedijk als Groene Corridor onbekend
Mobiliteitswoordvoerder Tom Meylink vraagt zich hardop af of er gegevens bekend zijn over het effect van het afsluiten van de Oirschotsedijk voor het gemotoriseerd verkeer. Zo vraagt hij zich af of mensen zich nu anders over de weg gaan bewegen - meer per fiets of toch een andere route, en wil hij weten hoeveel mensen nu beïnvloed zijn met de ombouw van de Oirschotsedijk.
"Oirschotsedijk weer openstellen, maak van gevarenweg Achtseweg-Zuid groene corridor"
De VVD ziet in de Achtseweg-Zuid, inclusief de gevaarlijke kruising met de Bezuidenhoutseweg, een beter alternatief om de Groene Corridor te ontwikkelen. Zo zou de van oudsher belangrijke verbindingsweg - de Oirschotsedijk - weer open kunnen, zal het verkeer voor de Internationale School naar verwachting zich beter afwikkelen en hoeft de Zwaanstraat derhalve niet afgesloten te worden. Deze suggestie zal door het college onderzocht worden.
De inbreng en de reactie van de wethouder zijn als bijlage aan dit artikel toegevoegd.