Koninklijke weg voor design-gelden

Een voorstel om ook voor de design-gelden de zogenaamde koninklijke weg te hanteren, kon tijdens de raadsvergadering op unanieme steun van de gemeenteraad rekenen.

Amendement naar aanleiding van rondvraag
Eerder stelde woordvoerder Monique List al een rondvraag over de stand van zaken van de World Design Expo en de besteding van de design-gelden. Het antwoord hierop was aanleiding om niet zomaar in te stemmen met een college-voorstel inzake de reserveringen. List stelde een amendement op en de hele raad steunde dit voorstel.

Voorlopig oormerken
In plaats van de design-gelden die nog niet zijn besteedt, voor allerlei projecten in te zetten, valt het resterende budget nu vrij in de Algemene Middelen. Hierbij wordt wel de kanttekening gemaakt dat we deze toch beschikbaar houden voor design, maar dat het niet eerder uitgegeven kan worden nadat duidelijk is hoe de World Design Expo in 2017 eruit komt te zien. Daarnaast verplichten we wethouder Schreurs (D66) om eerst de gemeenteraad te consulteren.