Inzet studenten wordt beloond: evenementen TUe langer open

Het college gaat, na inmenging van de VVD-fractie, het mogelijk maken om een drietal evenementen op het universiteitsterrein van de Technische Universiteit Eindhoven langer te laten duren. Na een motie, onder andere door de VVD ingediend, en een buurtonderzoek kunnen de evenementen nog iets langer doorgaan.

Eerder heeft de VVD al aandacht gevraagd voor het universiteitsterrein dat prima kan dienen als evenemententerrein, indien de buurtbewoners nauwelijks tot geen overlast ondervinden. In drie eerdere berichten kun je lezen hoe dit verlopen is:

Woordvoerders Saskia Wempe en Ferry van den Broek zijn blij met dit besluit van het college. Maar ze zijn nog blijer met de inzet van studenten, die verantwoordelijkheid hebben genomen en echt een bijdrage aan de stad willen leveren. Van Den Broek: "Wat dit betekent voor het evenementenbeleid, zal later moeten worden bezien. Meer vrijheid mét draagvlak bij omwonenden kan altijd op goedkeuring van de VVD rekenen. We zien de pilot vol vertrouwen tegemoet en wensen in ieder geval Hajraa heel veel succes met de organisatie van de komende editie."