Joost Hanssen

Joost Hanssen (1964) heeft een brede maatschappelijke betrokkenheid en is sinds 2012 lid van het VVD bestuur. Politiek heeft hem altijd geboeid, en hij is graag bestuurlijk actief.

Als geboren en getogen Eindhovenaar heeft hij de ontwikkelingen van onze stad altijd goed kunnen volgen. Eindhoven is een echte innovatieve stad, met mooie bedrijven en opleidingsfaciliteiten. Een stad met hardwerkende mensen die er gezamenlijk de schouders onder zetten. De VVD is een heel open en actieve partij waarbinnen altijd ruimte is voor eigen meningsvorming en debat. Een partij die je ook alle ruimte geeft voor je persoonlijke ontwikkeling. Iets wat hem zeer aanspreekt.

Vanuit de VVD, met zijn liberale gedachtegoed, wil hij actief betrokken zijn bij de ontwikkelingen die onze stad, en haar inwoners, gaat doormaken, met de overtuiging dat je daar als zelfstandig individu de keuzes kan en mag maken die voor jou belangrijk zijn, en daar ook zelf de verantwoordelijkheid voor wil nemen.

In het bestuur is hij actief als secretaris en maakte hij deel uit van het campagneteam voor de Tweede Kamerverkiezingen, de Provinciale Statenverkiezingen en de verkiezingen voor het waterschap.

Naast de VVD is Joost ook voorzitter van een oudervereniging van een middelbare VMBO school in Eindhoven.