We maken de Vestdijk af!

De raad heeft vanavond in de raadsvergadering besloten om de Vestdijk af te ronden. Wethouder List gaf aan in de het Eindhovens Dagblad dat ze buikpijn kreeg toen ze de kosten te horen kreeg om de Vestdijk af te maken. Dit is begrijpelijk want door bodemvervuiling en archeologische vondsten zijn de kosten 4.6 miljoen euro toegenomen. Extra zuur omdat het college al heel veel werk heeft verzet om dergelijke oude problemen op te lossen en er nu weer een tegenvaller te verwerken krijgt.

Maar waarom hebben we dan niet voor stoppen gekozen? Als we voor stoppen zouden kiezen dan kost het afronden nog steeds veel geld. Dit omdat dan de subsidie voor de waterberging (opvangen regenwater voor een groot gebied) terug moeten worden betaald. Daarnaast hebben we alsnog het probleem dat we deze waterafvoer alsnog moet regelen voor de binnenstad en de Irisbuurt. Dus we kiezen voor afmaken, dan zijn we van de onzekerheid af, is de overlast in de binnenstad zo snel mogelijk weg en voorkomen we dat op een later moment alles nog een keer open gegraven moet worden.

Als het aan de Eindhovense VVD ligt dan maken we de Vestdijk nu af want:  We willen onze doelen voor klimaatadaptie halen, we willen schonere lucht en we willen dat de ondernemers en bezoekers van de binnenstad van de overlast af zijn. Een mooie groene Vestdijk waar de auto een kleinere rol speelt maar toch bereikbaar blijft, dit geeft de binnenstad de ruimte en maakt de stad een stukje mooier.