VVD-Kandidatenlijst Gemeenteraad 2018

Met deze lijst van 34 kandidaten heeft de Eindhovense VVD gekozen voor een goede balans tussen nieuwe gezichten en ervaren raadsleden. Marcel Oosterveer is in oktober al door de leden gekozen als lijsttrekker en voert daarmee de lijst aan. Zittende raadsleden Joost de Jong en Monique List volgen op plek twee en drie, gevolgd door commissielid Saskia Wempe op vier.

Naast bekende gezichten zijn er ook nieuwe kandidaten op de lijst te vinden. Hoogste nieuwkomer is Jeroen Dasbach op vijf, gevolgd door commissielid Tom Meylink op zes en de jonge kandidaten Jurie Boon, Lex Janssen en Fatimzahra Chahim op respectievelijk 7, 8 en 9.

Huidig fractievoorzitter Hans Rozendaal heeft gekozen om op een lagere plek te staan om ruimte te geven aan nieuwe talenten. Zo ook Marcel Punte welke nu als lijstduwer gaat fungeren.

Marcel Oosterveer is trots op deze lijst: “De stad staat voor grote uitdagingen. Met deze mensen kan de Eindhovense VVD aan de slag om de problemen in de stad aan te pakken Waarbij de inwoners zoveel mogelijk worden ontzien.