Mooie plannen voor Eindhoven in 2022!

Eindhoven heeft voor 2022 mooie plannen klaarliggen. Naast het in evenwicht houden van de uitgaven en inkomsten en het bijna volledig uitvoeren van het coalitieakkoord, is er ook nog eens extra ruimte te vinden voor de uitdagingen die de stad kent. Daarmee is er geluisterd naar de gemeenteraad en naar de wensen uit de stad!

We hebben grote ambities in Eindhoven. Wij hebben hier in Eindhoven goud in handen. Iedereen wil onze stad. Of het nu is om in te wonen, om er te gaan werken, om er gezellig op het terras te zitten of om simpelweg te genieten van een mooie groene omgeving die rijkt tot bijna midden in de stad.

Eigenlijk gaat het zo goed met onze stad dat we bijna aan ons eigen succes ten onder dreigen te gaan. In de horeca en andere sectoren is geen personeel te vinden, een starter die een woning zoekt, blijft aan het zoeken en de leefbaarheid en veiligheid in sommige wijken staat flink onder druk. Maar ook onze eigen organisatie staat het water aan de lippen.

De komende jaren groeien we naar een stad met 300.000 inwoners. Om dit te bereiken zijn grootschalige investeringen nodig. Dit is wat ons betreft de sleutel, om de ambitie waar te maken. Zonder deze investeringen lopen onze toekomstplannen gevaar!

Naast de grote ontwikkelingen, zijn er soms ook relatief kleine dingen die het verschil kunnen maken. Denk hierbij aan:

- Bladkorven in de wijken
- Afschaffen van de terrasbelasting
- Pilot gratis parkeren WoensXL

De VVD is blij en trots met de plannen en begroting. We zetten stappen op grote ontwikkelingen in de stad, we doen de soms kleine zaken, waar inwoners direct profijt van hebben en doen in door te kijken en te luisteren wat er op ons af komt.