Bewoners Oud Woensel worden architect van hun wijk

Het college van B&W komt nog voor de zomer met een concreet plan om de overlast, onveilige situaties en een onprettige woon- en winkel ervaring in de Kruisstraat en Woenselse Markt aan te pakken. De Eindhovense VVD is er blij mee!

© Bron: AD

Ons raadslid Jeroen Dasbach zegt er in het artikel van Groot Eindhoven o.a. het volgende over:

“Er zit een overvloed aan sociale opvanglocaties. Een winkelgebied wat op z’n zachts gezegd eentonig is met een overvloed aan kebabzaken en Shisha lounges. Patsers regeren het straatbeeld met dikke wagens en asociaal gedrag. Velen voelen zich er niet veilig en niet meer thuis. Dit kan natuurlijk niet!” [ ] “Er moet een totaaloplossing komen. Het moet een prettig gebied en wijk worden om in te verblijven. Zo zijn we blij dat er een aantal opvanglocaties gesloten worden om de druk op de wijk te verlagen en dat er meer cameratoezicht komt om de patsers aan te pakken en de ondermijnende criminaliteit te bestrijden.”

De Eindhovense VVD zal altijd blijven pleiten voor een prettige en veilige leefomgeving en kijkt reikhalzend uit naar het actieplan voor Oud-Woensel.

Lees het hele artikel, waar deze interview fragmenten uit komen, op: Groot Eindhoven editie Centrum - 14 april 2021