Eindhoven na corona weer snel op de been!

Afgelopen dinsdag is de begroting van 2021 behandeld in de gemeenteraad. 2020 is tot nu toe een bizar jaar en het is onzeker wat 2021 ons gaat brengen. De problemen van begin dit jaar zijn in veel gevallen ingehaald door de weerbarstige werkelijkheid van nu. In de gemeentelijke begroting komt onzekerheid en de nieuwe werkelijkheid veelvuldig naar voren.

De onzekerheid uit de begroting willen we veranderen in zekerheid. Dit door zekerheid te geven aan ondernemers, inwoners en aan onze stad. Na 2 jaar VVD staat de gemeente er goed voor, we maken ons juist zorgen om inwoners en ondernemers in de stad. Ondernemers die hun levenswerk ten onder zien gaan, culturele instellingen en sportclubs die moeten vechten om hun voortbestaan en moeders en vaders die aan hun kinderen moeten uitleggen dat ze ontslag hebben gekregen omdat er geen werk meer voor ze is. Maar ook kwetsbare arbeidskrachten die met veel moeite en energie een passende baan hebben gevonden. Voor al deze mensen zullen de komende maanden extra zwaar zijn.

De VVD is blij met extra investeringen in de stad. Hiermee bereid Eindhoven zich voor op de toekomst. Denk aan investeringen in mobiliteit op het gebied van doorstroming. De transformatie van het sociaal domein, waardoor we betere zorg kunnen leveren tegen lagere kosten. Allemaal toekomstgerichte investeringen waar wij als VVD volledig achterstaan.

Daarnaast hebben we samen met D66 nogmaals aandacht voor de bouwopgave in onze stad.

Voor starters is het haast onmogelijk om een huis te vinden in Eindhoven. Wij willen niet dat zij onze stad verlaten en elders een woning gaan zoeken. Volgens de VVD is er maar een goed werkend medicijn voor dit probleem en dat is: Bouwen, bouwen, bouwen.

De VVD ziet veel mooie en goede dingen gebeuren in Eindhoven. Corona zal in heel Nederland een diepe kras achterlaten. Maar met onze innovatiekracht en onze inzet kunnen we ervoor zorgen dat het in Eindhoven slechts een klein krasje is op weg naar een nog mooiere toekomst.