Marcel Oosterveer en Monique List, kandidaat-wethouders voor de VVD

De Eindhovense VVD fractie heeft maandagavond besloten Marcel Oosterveer en Monique List voor te dragen als kandidaat-wethouders. Beiden hebben ruime ervaring binnen de Eindhovense politiek, kennen onze stad en de uitdagingen die voor ons liggen. De formatie van een nieuwe coalitie van de VVD met Groen Links, PvdA en CDA krijgt steeds meer vorm.

Marcel Oosterveer is lid van de Eindhovense gemeenteraad sinds 2010 en was van 2003-2007 lid van provinciale Staten van Noord-Brabant. Gedurende de laatste vier jaar was hij financieel woordvoerder en o.m. voorzitter van de gemeentelijke accountantscommissie. Daarnaast is hij als ondernemer werkzaam geweest bij het begeleiden van internationale organisaties.

Monique List-de Roos is sinds 2006 lid van de Eindhovense gemeenteraad, waarvan een aantal jaren als fractievoorzitter. Van 2012-2014 was zij wethouder Economie, Werk en Beroepsonderwijs. De laatste jaren werkte zij als zelfstandig adviseur. Tevens is zij vicevoorzitter VVD Regio Zuid.